De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Stelsels vergelijkingen

De bedoeling was om de discriminant te zoeken en x.
Is dit niet altijd zo bij een tweedegraadsvergelijking ????

P.S. Dit zijn twee opgaven uit een werkboek van de school in verband met tweedegraadsvergelijking !

Antwoord

Nee hoor, dat is zeker niet altijd de bedoeling. Je kan ook extrema, afgeleiden, etc... zoeken. Of de grafiek tekenen. Het gaat er gewoon om dat je op een beleefde manier een vraag stelt en niet doet alsof wij een antwoordenboekje zijn. Ik hoop dat u dit begrijpt.

Als er meerdere letters in staan moet erbij verteld worden welke de veranderlijken zijn. De tweede vergelijking is namelijk ook kwadratisch in y.

1)
D=32*a*b+16*a2+16*b2
x1=-4*1/b
x2=4*1/a

2)
D=25*y2
x1=1/2*y
x2=-2*y



Koen Mahieu

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Formules
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:19-5-2024